مطالب کاربران فوریکا

طراحی‌های تابستانی که می‌توانید به نمونه‌ کارهای گرافیکی خود اضافه کنید!

تابستان یک فرصت عالی برای انجام نمونه‌کارهای جدید است. نمونه‌کارهای گرافیکی یکی از ضروری‌ترین اجزای بازاریابی برای طراحان است. این کارها معمولا بیشترین تاثیر را بر مشتریان و کارفرمایان خواهند گذاشت. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر یک طراح هستید می‌بایست دائما نمونه‌کارهای خود را توسط پروژه‌های جدید و جالب که مهارت‌ و خلاقیت شما را به نمایش ...

۳ روش غیرمعمول برای تصمیم‌گیری بهتر

تمام تصمیمات روزانه‌ی خود را، از انتخاب رنگ لباس گرفته تا صبحانه‌ای که می‌خواهید میل کنید، تجسم کنید. از مسیری که برای رفتن به سر کار انتخاب می‌کنید تا اولین کاری که در فهرست کارهای روزانه می‌خواهید انجام دهید… تصمیماتی که بطور آگاهانه یا ناآگاهانه در طول روز می‌گیرید بیشمارند. طبق تحقیقات انجام شده، انسان‌ها روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تصمیم ...

چگونه کار یک روز را در ۹۰ دقیقه انجام دهیم؟!

دوست دارید در محل کارتان بهره‌وری بیشتری داشته باشید؟ با استفاده از جعبه تمرکز، کار یک روز خود را در ۹۰ دقیقه انجام دهید. بنابر گفته‌ی استیو پاولینا (Steve Pavlina)، کارآفرین، سخنران و نویسنده‌ی آمریکایی، کارمندان می‌توانند یک روز کاری خود را در حدود ۹۰ دقیقه انجام دهند و زمان باقیمانده را به خواندن اخبار، جستجو در اینترنت، گپ زدن با همکاران، خوردن و ...

آیا طرح کسب‌وکار (Business Plan) شما به این شش سوال پاسخ می‌دهد؟

سؤالات صحیح می‌توانند توجهات را به سمت شرکت شما – و طرح کسب‌وکار شما – جلب کنند. پاسخ به این سوالات نیز می‌تواند منجر به ایجاد اعتماد درشرکا و سرمایه گذاران آینده شود. در ادامه سوالاتی را که یک طرح کسب‌وکار خوب می‌بایست به آنها پاسخ دهد، با هم مرور می‌کنیم. ۱- چه مشکلاتی را می‌خواهید حل کنید؟توضیح دهید که قرار است چه کاری انجام دهید، این ...

۳ راهکار ساده برای تقویت حافظه

اگر در دومین ملاقاتمان با افراد سلام می‌کنیم و می‌گوییم “حالتان چطور است آقا؟” به خاطر رسمیت ما نیست، بلکه به این دلیل است که نامشان را فراموش کرده‌ایم. نگران نباشید، مشکل از شما نیست، مشکل از هیچکس نیست. دلیلش چیزی‌ست که در همه‌ی ما وجود دارد؛ یعنی توجه جزیی مستمر (CPA). این واژه اولین بار اواخر سال ۱۹۹۰ بکارگرفته شد و نشان دهنده نحوه برخورد ...

چگونه فضایی مناسب برای دفتر کار خانگی خود ایجاد کنیم؟

کار کردن در خانه بسیار جذاب است. این کار حس آزادی و آسودگی در زندگی را برای افراد فراهم می‌کند. اگر شما نیز مانند اکثریت افراد باشید، به احتمال زیاد یک دفتر کار معین در خانه یا آپارتمان خود ندارید. با لپ‌تاپ خود بر روی مبل می‌نشینید و فایل‌های کاری خود را بر روی میزی در نزدیکی خود پخش می‌کنید، اما این فضای کار موقتی می‌تواند در بهره‌وری شما ...

یک مترجم خوب چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

امروزه، اکثر افراد تصور می کنند که ترجمه تنها جابجایی زبان‌هاست پس هرکسی که یک زبان خارجی بلد باشد می‌تواند کار ترجمه نیز انجام دهد. این دیدگاه کاملا غلط است، داشتن دانشِ صرف درمورد یک زبان، منجر به ارائه‌ی یک ترجمه‌ی بی‌نقص نمی‌شود. به بیان ساده‌تر، ترجمه نیازمند مهارت تجزیه و تحلیل درست و مناسب زبان هدف است. علاوه بر این، مترجم باید از ...

چرا از تغییر بیزاریم؟!

اغلب می‌شنویم که مردم تغییر را دوست ندارند. از یک سو همه ما داستانهایی مبنی بر مقاومت در برابر تغییر و حفظ وضع موجود را شنیده‌ایم، از طرف دیگر انسان‌ها نژادی هستند که خود را با محیط وفق می‌دهند. اگر اینطور نبود نسل انسان هم منقرض شده بود. پس پشت قضیه‌ی ” مقاومت در برابر تغییر” چیست؟ انگیزه“مردم مانع تغییر نمی‌شوند بلکه در برابر اینکه ...

۷ نرم افزار سودمند برای کار در خانه

کار کردن در خانه حواس بسیاری از افراد را پرت کرده و بعد از دو یا سه ساعت کار فشرده، تمرکز آنها را بهم می‌ریزد. اینجاست که وسوسه‌ی کار با رسانه‌های اجتماعی و صحبت با دوستان، از زمان باارزش کاری می‌کاهد. جز این، عوامل بسیار دیگری وجود دارند که موجب حواس‌پرتی شده و باید از جانب شما کنترل شوند.برای مقابله با این تمایلات، برنامه‌ها و ابزارهایی وجود ...

۸ برنامه زمانی برای داشتن زندگی و کسب‌وکار سالم

کارآفرینان قدرت خلاقیت زیادی دارند اما همواره در حل مبارزه با مدیریت زمان هستند. خلاقیت ذاتی است و نمی‌توان آن را آموزش داد اما مدیریت زمان اینگونه نیست. کارآفرینان با اندکی سازماندهی و تمرکز، می‌توانند به حفظ سبک زندگی و کسب‌وکار سالم کمک کنند. برنامه‌های زمانی، چارچوب‌های ویژه‌ای هستند که افراد در آن به انجام فعالیت‌هایشان ...

۹ اشتباه کارآفرینان تازه کار و راهکارهای جلوگیری از آن

برای افراد زیادی، حرکت به سوی کارآفرینی یک رویاست. عده‌ای حتی دانشگاه را ترک می‌کنند تا در این وادی قدم بردارند. تمام کارآفرینان در شروع یک کسب‌وکار خطاهای مشترکی دارند. هرکدام از این اشتباهات در کار ممکن است منجر به ایجاد محیطی نامساعد شده و یا بدتر، گاهی حتی قبل از اینکه سازمان شروع به کار کند، موجب ورشکستگی سازمان گردد. درادامه ۹ اشتباه رایج ...

چگونه خدمات خود را قیمت گذاری کنیم؟

برای فریلنسرها، علی الخصوص آنهایی که تازه کارند، یک سوال همیشه مطرح است: چگونه خدمات خود را قیمت‌گذاری کنیم؟ Jack Jorgovan، فریلنسر باسابقه در حوزه‌ی تکنولوژی، معتقد است که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد. ارزش‌گذاری بر کار هنر است نه علم. اما روشی که اکثر مردم انتخاب می‌کنند نه تنها هنر نیست بلکه برای ذهن و جسم و روح هم ناخوشایند است. آنها روی کارشان ...